School Principals’ Experiences and Observations of Educator-targeted Bullying
Abstract
Die treitering van opvoeders geniet teenswoordig groot belangstelling weens die negatiewe invloed daarvan op onderrig en leer. Desnieteenstaande is nóg die fenomeen nóg die aanleidende risiko-faktore genoegsaam beskryf. Hierdie studie ondersoek skoolhoofde se ervaringe en waarnemings van die treitering van opvoeders deur leerders. Die studie vind binne ’n interpretiewe raamwerk, wat ervaring en interpretasie beklemtoon, plaas. Data is met behulp van in-diepte fokusgroeponderhoude met 12 skoolhoofde ingesamel. Kwalitatiewe inhoudanalise is gebruik om die data te analiseer. Inligting wat van die deelnemers verkry is, is gebruik om die fenomeen te beskryf. Bronfenbrenner se model van aaneenskakelende stelsels, wat as teoretiese raamwerk gebruik is, beklemtoon die wederkerige interaksie tussen die riskio-faktore vir opvoedertreitering. Op die maktostelselvlak is armoede, MIV en VIGS, die disintegrasie van die gesinslewe, misdaad in die gemeenskap, televisie, asook dwelm- en alkoholmisbruik as risiko-faktore geïdentifiseer. Op mesovlak is die onbekwaamheid van opvoeders en dissiplinêre strategieë as risiko-faktore bespreek. Op die mikrostelselvlak het die deelnemers leerders se regte, arrogansie, ’n gebrek aan respek vir opvoeders en die onsedelike optrede van opvoeders as risiko-faktore genoem.
Published
How to Cite
Issue
Section
In Terms of the provisions in the Copyright Act, 98 of 1987, as amended, the copyright of author(s) in regard to articles submitted to and published in the Journal for Christian Scholarship is protected. The Vereniging vir Christelike Hoër Onderwys (VCHO) posesses the vested rights (copyright) in regard to published issues of the journal.
Die outeursreg (kopiereg) van outers ten opsigte van voorgelegde artikels aan en gepubliseerde artikels in die Tydskrif vir Christelike Wetenskap word beskerm, ingevolge die bepalings van die Wet op Outeursreg, 98 van 1987, soos gewysig. Die Vereniging vir Christelike Hoër Onderwys (VCHO) beskik oor die gevestigde regte (outeursreg) ten opsigte van gepubliseerde uitgawes van die tydskrif.