The prevention of educator-targeted bullying: the perspectives of school principals
Abstract
Hierdie artikel lewer verslag oor skoolhoofde se perspektiewe op die voorkoming van die treitering van opvoeders deur hulle leerders. Bronfenbrenner se sosiaal-ekologiese model van ineenskakelende stelsels is as teoretiese raamwerk vir hierdie studie gebruik. Data is met behulp van fokusgroeponderhoude ingesamel. Kwalitatiewe inhoudanalise is gebruik om die data te analiseer. Die data toon dat treitering op mikro-, meso- en makrostelselvlak aangespreek moet word. Dit blyk uit die studie dat groter ouer betrokkenheid, die vestiging van Christelike waardes en die herstel van gesinstrukture tot die bekamping van opvoedertreitering kan lei (mikrovlak). Op mesovlak is die noodsaaklikheid van ’n “lewende” anti-teisteringsbeleid, gespesialiseerde kennis aangaande op voeder treitering en die belangrikheid van spanwerk beklemtoon. Die rol van die gemeenskap en die regering in die bekamping van opvoedertreitering is ook deur skoolhoofde uitgelig (makrovlak). Op grond van dié bevindinge en bestaande navorsing word aanbeveel dat skole óf alomvattende treiteringsvoorkomingsprogramme ontwikkel óf bestaande programme aanpas om voorsiening te maak vir hul unieke omstandighede. Die voorkoming van opvoedertreitering moet óf ’n integrale deel van ’n skool se treiterings voorkomingsprogram vorm óf komplimenterend tot die program wees.
Published
How to Cite
Issue
Section
In Terms of the provisions in the Copyright Act, 98 of 1987, as amended, the copyright of author(s) in regard to articles submitted to and published in the Journal for Christian Scholarship is protected. The Vereniging vir Christelike Hoër Onderwys (VCHO) posesses the vested rights (copyright) in regard to published issues of the journal.
Die outeursreg (kopiereg) van outers ten opsigte van voorgelegde artikels aan en gepubliseerde artikels in die Tydskrif vir Christelike Wetenskap word beskerm, ingevolge die bepalings van die Wet op Outeursreg, 98 van 1987, soos gewysig. Die Vereniging vir Christelike Hoër Onderwys (VCHO) beskik oor die gevestigde regte (outeursreg) ten opsigte van gepubliseerde uitgawes van die tydskrif.