Intellectual Skills Serving the Expanding Horizon of Knowledge
Abstract
Intellektuele vaardighede gaan met skerpsinnigheid en ’n sensitiwiteit vir logiese finesse gepaard – soms vergestalt in logiese raaisels (soos in die verhaal van die Protagoras se regstudent, die paradokse van Zeno en ’n staaltjie uit Don Quichote van 1605). Hierdie artikel begin met ’n verwysing na die informele logika, wat opgevolg word met ’n oorsigtelike skets van die wyse waarop ons kennishorison verskrompel, indien reduksionistiese benaderings gevolg word. Die ervaringsbesef van menigvuldigheid en geheelheid wat deel uitmaak van ons alledaagse werklikheidservaring word drasties gekompliseer, sodra die samehang tussen hierdie twee ervaringsgegewens verantwoord moet word. Dit word allereers gedemonstreer aan die hand van Cantor se wiskundige versamelingsbegrip, waarna die eensydigheid van die teenstelling tussen atomisme en holisme in ’n verskeidenheid vakwetenskappe aan die orde gestel word. Slegs wanneer die beginsel van die uitgeslote antinomie aanvaar word, kan ons die impasse van eensydige reduksionistiese sienings te bowe kom, en word die weg tot ’n sinvolle verruiming van ons kennishorison geopen.
Published
How to Cite
Issue
Section
In Terms of the provisions in the Copyright Act, 98 of 1987, as amended, the copyright of author(s) in regard to articles submitted to and published in the Journal for Christian Scholarship is protected. The Vereniging vir Christelike Hoër Onderwys (VCHO) posesses the vested rights (copyright) in regard to published issues of the journal.
Die outeursreg (kopiereg) van outers ten opsigte van voorgelegde artikels aan en gepubliseerde artikels in die Tydskrif vir Christelike Wetenskap word beskerm, ingevolge die bepalings van die Wet op Outeursreg, 98 van 1987, soos gewysig. Die Vereniging vir Christelike Hoër Onderwys (VCHO) beskik oor die gevestigde regte (outeursreg) ten opsigte van gepubliseerde uitgawes van die tydskrif.