Basic principial and legal perspectives on the Basic Education Laws Amendment Bill - BELA (2021)

Authors

  • Izak Oosthuizen Research Fellow, Edu-HRight Research Focus Area, North-West University, South Africa
  • Hannes van der Walt Research Fellow, Edu-HRight Research Focus Area, North-West University, South Africa

Abstract

Die onlangse voorlegging van die Basic Education Laws Amendment Bill (2021)(BELA), en die ondertekening daarvan tot wet deur die President van Suid-Afrika op 13 September 2024, het tot wyd uiteenlopende en teenstrydige gespreksvoering gelei. Verskeie organisasies en individue het die aanvaarding daarvan deur die parlement verwelkom as ? stap in die regte rigting, terwyl ander dit verwerp het as ? onverbloemde aanval op veral Afrikaans-medium skole. BELA het twee sleutelaspekte aangaande skoolwese na vore gebring: die reg van ouers om te bepaal welke soort skoolonderwys hulle vir hulle kinders verlang, en die vraag of die konsep van staatskole regverdigbaar is. Hierdie artikel handel oor hierdie twee vrae. Die eerste gevolgtrekking waartoe gekom word, is dat die stemme van ouers, as die primêre opvoeders van hulle eie kinders, nooit stilgemaak mag word nie. Die tweede gevolgtrekking is dat die idee van ? staatskool in normale omstandighede nie regverdigbaar is nie. Dit word derhalwe in die lig van hierdie twee gevolgtrekkinge aanbeveel dat omsigtige onderhandelinge in die raamwerk van ? skoolgemeenskapskakelingsforum gevoer behoort te word wanneer dit nodig raak vir ? skool om sy toelatingsbeleid en sy taalmedium van onderrig te verander as gevolg van demografiese veranderinge in sy voedingsgebied.

 

Published

2025-01-17

How to Cite

Oosthuizen, I. ., & van der Walt, H. (2025). Basic principial and legal perspectives on the Basic Education Laws Amendment Bill - BELA (2021). Tydskrif Vir Christelike Wetenskap | Journal for Christian Scholarship, 60(3&4), 47 - 62. Retrieved from https://pubs.ufs.ac.za/index.php/tcw/article/view/1688